Bezpieczeństwo

Chroń swoje pieniądze i przestrzegaj zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z bankowości internetowej i mobilnej Pekao24:

  • Korzystaj jedynie z legalnego oprogramowania.
  • Zabezpiecz swój komputer i urządzenie mobilne. Używaj zapór sieciowych i programów antywirusowych, na bieżąco je aktualizuj. Ustanów hasło do routera.
  • Świadomie dokonuj wyboru przeglądarki internetowej oraz dokonaj jej właściwych ustawień. Włącz ochronę anty-phishingową w przeglądarce.
  • Nie korzystaj z Pekao24 w kawiarenkach internetowych i w innych publicznych miejscach dostępu do sieci.
  • Loguj się wyłącznie na stronie www.pekao24.pl. Przed logowaniem do serwisów zawsze sprawdzaj, czy Twoja przeglądarka pokazuje symbol kłódki, a adres strony zaczyna się od https://. Nie podawaj poufnych informacji na stronach przypominających swoim wyglądem strony Banku. Sprawdzaj certyfikaty zabezpieczeń. Loguj się wyłącznie osobiście przy użyciu numeru klienta i hasła (przy pierwszym logowaniu do serwisu internetowego podajesz numer klienta i PIN). Pamiętaj! Kody jednorazowe nie służą do logowania!
  • Numery PIN do PekaoTokena, tokena sprzętowego i aplikacji mobilnej powinny różnić się od PIN-u, którego używasz w serwisie telefonicznym, powinny być również inne niż PIN do telefonu. Wybierz kombinację cyfr trudniejszą do odgadnięcia niż data Twoich urodzin.
  • Dbaj o poufność danych do logowania. Powinny być one przechowywane z zachowaniem należytej staranności oraz nieudostępniane osobom trzecim. Ujawnienie tych danych innym osobom czy instytucjom stanowi naruszenie Regulaminu rachunków bankowych Banku Pekao S.A. dla osób fizycznych.
  • Pamiętaj, Bank nie wysyła adresu czy linku do logowania e-mailem lub przez komunikator. Nie poprosimy Cię również w tej formie o odesłanie PIN-u, numeru karty kredytowej czy kodów jednorazowych. Wszystkie maile z taką treścią to próby oszustwa i podszycia się pod instytucję finansową. Jeśli dostaniesz taką wiadomość, nie wykonuj żadnych wskazanych w mailu operacji! Powiadom o tym Bank poprzez pocztę wewnętrzną serwisu internetowego Pekao24, a w razie potrzeby niezwłocznie skontaktuj się z konsultantem Pekao24 pod numerami 800 380 380 (opłata za połączenie wg cennika operatora) lub +48 42 683 83 80, 801 365 365 (opłata za połączenie wg cennika operatora) lub +48 42 683 82 32. Kontakt jest możliwy przez całą dobę.
  • Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości e-mail pochodzących od nieznanych nadawców. Zalecamy nie odpowiadać na takie wiadomości i nie otwierać przesłanych załączników lub linków. Nie ufaj nadawcy wiadomości e-mail. Oszuści mają możliwość spreparowania wiadomości tak, by sprawiała wrażenie, że wysłała ją osoba, lub instytucja, której ufasz.
  • Do korzystania z bankowości internetowej czy mobilnej Pekao24 nie są potrzebne żadne certyfikaty bezpieczeństwa, Bank ich nie wysyła oraz nie prosi o ich instalacje.
  • Nie instaluj na komputerze i na urządzeniu mobilnym oprogramowania ze źródeł, do których nie masz zaufania. Niektóre aplikacje mogą umożliwić osobom niepowołanym śledzenie danych wpisywanych w przeglądarce, rejestrować działania podejmowane w Internecie czy automatycznie przekierowywać wiadomości SMS z kodem do autoryzacji.
  • Podczas kontaktów telefonicznych Bank nigdy nie prosi o podanie numeru PIN do Pekao24. Logowanie do usług telefonicznych odbywa się ZAWSZE w serwisach automatycznych. Bank nigdy nie prosi o podanie pełnego hasła do serwisu internetowego, aplikacji mobilnej i serwisu mobilnego.
  • Nie korzystaj z serwisów realizujących płatności, które wymagają ujawnienia loginu, hasła czy kodu do autoryzacji operacji.
  • Pamiętaj, Bank:
    - nigdy nie będzie przekazywać poufnych informacji dotyczących korzystania z bankowości elektronicznej i zmian w procedurach bezpieczeństwa w wiadomościach e-mail wysyłanych na prywatne skrzynki e-mail;
    - nigdy nie będzie prosić o podanie nazwy producenta, modelu i numeru telefonu do PekaoSMS podczas logowania do serwisu internetowego, aplikacji mobilnej i serwisu mobilnego;
    - nigdy nie będzie prosić o wykonywanie w ramach testów przelewów lub innych operacji związanych z Pekao24.

Czytaj biuletyn "Bezpieczny internet" - to aktualny przegląd zagadnień związanych z bezpieczeństwem w sieci.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej - zapoznaj się z poradnikiem Związku Banków Polskich na temat bezpieczeństwa transakcji bankowych w internecie.

Bezpieczeństwo w aplikacji mobilnej

  • Zabezpiecz swoje urządzenie mobilne za pomocą programów antywirusowych.
  • Nie korzystaj z aplikacji poprzez publiczne sieci Wi-Fi.
  • Loguj się wyłącznie przy użyciu numeru klienta i hasła maskowanego
  • Numery PIN do PekaoTokena, tokena sprzętowego i aplikacji mobilnej powinny różnić się od PIN-u, którego używasz w serwisie telefonicznym i inne niż PIN do telefonu. Wybierz kombinację cyfr trudniejszą do odgadnięcia niż data Twoich urodzin.
  • Pamiętaj o wylogowaniu się po zakończeniu pracy w części transakcyjnej aplikacji.
  • Nie pozostawiaj telefonu w miejscach publicznie dostępnych.
  • Ustanów PIN do odblokowania telefonu.
  • W przypadku utraty urządzenia pamiętaj o konieczności niezwłocznego zablokowania kanału aplikacja mobilna w serwisie internetowym lub u konsultanta.
  • Pamiętaj aby usunąć aplikację ze starego urządzenia w przypadku jego zmiany.

Dodatkowo - dla Android:

  • Aplikacja mobilna ma uprawnienia do: komunikacji sieciowej, Twojej lokalizacji, czytania danych kontaktu i unikalnych danych telefonu, wysyłania wiadomości sms i email.

PekaoToken
- nowoczesna i bezpieczna autoryzacja

PekaoToken to aplikacja instalowana w telefonie komórkowym lub innym urządzeniu mobilnym. Służy do generowania jednorazowych kodów do akceptowania operacji w serwisie internetowym oraz u konsultanta TelePekao.

Jest to obecnie najnowocześniejsza metoda autoryzacji, alternatywna dla kart kodów, kodów wysyłanych SMS-em lub tokena sprzętowego.

PekaoToken jest:

  • Bezpieczny - Każdy kod wygenerowany przez PekaoToken jest unikalny i powiązany z konkretną transakcją, a dostęp do aplikacji chroniony jest indywidualnym kodem PIN.
  • Wygodny - PekaoToken zainstalowany jest w telefonie, który zawsze masz przy sobie.
  • Oszczędny - Kody generowane przez PekaoToken są bezpłatne. Jedyny koszt to opłata za połączenie z internetem nawiązane podczas pobierania i aktywacji PekaoTokena oraz zmiany PIN-u do aplikacji. Opłata pobierana jest według taryfy Twojego operatora.

  > Sprawdź jak korzystać z PekaoTokena - obejrzyj prezentację

Token sprzętowy - wizytówka bezpieczeństwa

Token to urządzenie, służące do generowania bezpiecznych kodów jednorazowych, którymi akceptowane są operacje zlecane w serwisie internetowym Pekao24 oraz za pośrednictwem konsultantów TelePekao.

Token to urządzenie, które:

  • Jest łatwe w obsłudze - nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania, a korzystanie z niego jest równie łatwe, jak wprowadzanie hasła.
  • Zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa - dostęp do tokena chroniony jest numerem PIN, który należy ustanowić podczas pierwszego uruchomienia urządzenia; dodatkowo token wymaga aktywacji w Pekao24, a w przypadku generowania kodu dla operacji finansowych dodatkowo należy wprowadzić do tokena niektóre dane autoryzowanej operacji.
  • Stanowi alternatywne rozwiązanie dla PekaoTokena przeznaczonego na telefon komórkowy; metoda ta jest dedykowana wszystkim, którzy nie chcą używać telefonów komórkowych do autoryzacji operacji, a jednocześnie chcą korzystać z rozwiązań zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa.

Miesięczna opłata za korzystanie z tokena sprzętowego wynosi 1 zł (z opłaty zwolnieni są posiadacze rachunku Eurokonto Prestiżowe, Prestiż oraz konta Private Banking).

Kody SMS - wygodne i bezpieczne

Kod SMS to ciąg sześciu cyfr służący do zatwierdzania niektórych operacji, zlecanych w serwisie internetowym Pekao24 oraz u konsultanta TelePekao.

Kody SMS są:

  • Bezpieczne - ponieważ są przesyłane na wskazany przez użytkownika numer telefonu komórkowego . Każdy kod może być wykorzystany do zatwierdzenia tylko jednej, konkretnej operacji, dla której został wygenerowany. Jej szczegóły otrzymasz wraz z kodem w przesłanej wiadomości tekstowej. Ponieważ każdy kod jest unikalny, tylko Ty możesz go wykorzystać.
  • Wygodne - nie musisz nosić ze sobą aktywnej karty kodów jednorazowych lub tokena sprzętowego. Kod SMS otrzymasz bezpośrednio na Twoją komórkę, podczas realizacji operacji wymagającej potwierdzenia. Jedyne, czego potrzebujesz to telefon komórkowy o numerze zarejestrowanym w Banku.
  • Nowoczesne - kody SMS są przesyłane do użytkownika w ciągu kilku minut.

Koszt wysłania jednego kodu SMS wynosi 20 groszy.

Metody autoryzacji

Trzy metody autoryzacji transakcji - wybierz odpowiednią dla siebie

Nie wiesz jaki sposób autoryzacji wybrać? Odpowiedz na kilka pytań a zasugerujemy Ci rozwiązanie najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb

Bezpieczeństwo

Sprawdź swoją wiedzę na temat bezpieczeństwa